Naprawa tylnej belki

Jeśli jesteś właścicielem lub użytkownikiem francuskiego auta, niezależnie czy jest to Peugeot, Citroen, czy też Renault, z pewnością wiesz, co to jest tylna belka. Jest to typowe rozwiązanie stosowane przez te koncerny w tylnym zawieszeniu. Belka skrętna, bo i z taką nazwą możemy się spotkać, posiada wiele zalet, ale także wad. Nie popadajmy jednak w panikę i nie zastanawiajmy się – Dlaczego kupiłem „francuza”?. Z doświadczenia wiemy, że każda marka samochodu posiada w swojej konstrukcji jakiś mankament, który zazwyczaj jest wynikiem określonego kompromisu. To właśnie te elementy ulegają szybszemu zużyciu podczas eksploatacji aniżeli pozostałe i nie jest to nic nadzwyczajnego. W zasadzie podobna reguła dotyczy każdej innej produkcji, a więc możemy śmiało stwierdzić, że nie ma rzeczy idealnej.

Zalety i wady tylnej belki

Ogromną zaletą tego typu zawieszenia jest niezwykle wysoki komfort jazdy. Niezależnie czy jeździmy samochodem marki Renault, Peugeot lub Citroen na obszarach zurbanizowanych czy długich trasach i w zróżnicowanym terenie, jakość jazdy zostaje utrzymana. Ponadto, dzięki tylnej belce, auto trzyma się znakomicie drogi i zakrętów, wydaje się wręcz przyklejone do nawierzchni. Bezsprzecznie jest to czynnik zwiększający bezpieczeństwo jazdy. Warto również zwrócić uwagę na fakt, że ten typ konstrukcji jest wyjątkowo prosty w demontażu, co ułatwia i przyspiesza ewentualne naprawy lub regenerację. Zatrzymajmy się tu chwilę, ponieważ wiąże się to ze wspomnianym wcześniej mankamentem tylnej belki o wyjątkowej podatności na usterki, zwłaszcza podczas jazdy po nierównościach naszych dróg. Najmniej trwałym elementem tylnego zawieszenia są łożyska igiełkowe, które są podporą dla sworzni wahacza. Wymiana łożysk w odpowiednim czasie daje szansę na przedłużenie trwałości tylnej belki. Jest to jednak rozwiązanie, które nie zawsze spełni nasze oczekiwania, ponieważ wymiana może wydłużyć żywotność tylnej belki zaledwie o kilka tysięcy kilometrów. Warto zatem, podczas oględzin i dokonywanej wymiany łożysk igiełkowych, zwrócić baczniejszą uwagę na stan wahaczy, ponieważ już pierwsze, nieznaczne symptomy uszkodzenia dyskwalifikują oś z dalszej jazdy, a co za tym idzie, należy całą belkę przeznaczyć do regeneracji.

Na czym polega proces naprawy?

Co prawda nie da się w paru zdaniach opisać całego procesu naprawczego, ale można przybliżyć nieco jego przebieg, który wygląda to następująco:

  • w pierwszej fazie dochodzi do ściągnięcia wahaczy i rozbiórki podstawy belki
  • następnie wszystkie elementy tylnej belki zostają oczyszczone z brudu oraz rdzy poprzez piaskowanie
  • wyczyszczone elementy przechodzą przez proces malowania, dzięki któremu są zabezpieczone specjalną powłoką antykorozyjną
  • w następnej fazie dokonuje się montażu łożysk pod wymiar metodą bezudarową oraz składanie podstawy belki poprzez wprasowanie hydrauliczne, co wyklucza skrzywienie danego elementu
  • na zakończenie procesu regeneracji tylnej belki przeprowadza się kontrolę jej podstawy poprzez sprawdzenie osiowości pod kątem geometrii oraz montaż drążków skrętnych

Co jeszcze warto wiedzieć

Cały proces regeneracji tylnej osi wraz ze ściągnięciem i założeniem belki w samochodzie zamyka się w przedziale 3 – 3,5 godziny. Naprawy przeprowadzane są w specjalnie przygotowanej pod względem technologicznym hali. Wszyscy właściciele samochodów marek takich jak Peugeot, Citroen lub Renault, którzy są zainteresowani wymianą tylnej belki w naszych warsztatach mieszczących się w Krakowie, Warszawie, Poznaniu oraz Świdnicy mogą skorzystać z takiej oferty za pośrednictwem strony internetowej tylnabelkapolska.pl. Zamówiona usługa wraz z dedykowaną do danego auta francuskiego tylną belką po regeneracji będzie realizowana we wskazanym warsztacie i o ustalonym wspólnie czasie. W innym przypadku, jeśli chcesz zachować swoją tylną oś, wystarczy ją przesłać do nas, a po regeneracji odeślemy Twoją belkę z powrotem wraz z 3-letnią gwarancją bez limitu kilometrów! Możesz także skorzystać z innej propozycji – jeśli zależy Ci na czasie, zamawiasz tylną belkę dedykowaną do Twojego samochodu, wymieniasz w swoim warsztacie, a starą odsyłasz do nas. Stworzone przez nas warunki współpracy mają na względzie Twój czas i finanse, ponieważ gwarantujemy szybką realizację oraz atrakcyjne ceny. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zapraszamy do telefonicznego kontaktu z naszymi specjalistami.